Monday 14 December 2015

Sepi - sepoi 'epi 2

Sepi - sepoi Episod 2 ini telah dikarang pada 17 april 2014, 'sambungan *episod 1 pada 4 mac 2014'


Assalamualaikum, blogpeople!

Ya Allah..rindunya. :) Haa lambai tangan sikit sayang2 semua! 

Alhamdulillah, berkesempatan juga untuk up - entri sambungan yang tak tersambung2 lagi ni. Haiyak! Aku menghela nafas yang panjang' buat macam sibuk tak sempat - menyempat nak bernyawa..mintak nyawa, mintak nyawa! Ngehehe

Let me tell u guys, i am now..alhamdulillah sudah semester 4, tahun 2 [ 17 l 04 l 2014 . Khamis ] dan tak lama lagi, iza akan menghadapi peperiksaan on May, in sha Allah. Nah..pejam celik, iza dah tahun 3. Oh Allah! sangat cepat masa berlalu...urmm [ i love Egypt! ] Berbaki lagi dua untuk iza habiskan pelajaran di Mesir, bumi kinanah ni.

Yap ! Memang kadang - kadang iza 'sepi' sat diri iza...iza 'sepoi' diri iza. Bukan apa, iza cuma being like keep silent, what you say comes back to you. Haa ada la story hat iza boleh share & tak boleh share :D dan memang bila iza melalui perjalanan hidup iza ni, iza belajar satu benda iaitu 'iza tak kan sekali2 mengulangi benda yang sama, masalah yang sama, silap yang sama, kita kena belajar apa hat terjadi pada diri kita. Kita kena jadikan mehnah2 perjalanan hidup kita ni sebagai penguat semangat untuk pijak atas bumi yang realiti ni..dan teruskan berjalan. Tau tak berjalan ke mana? Berjalan apa yang kita target dalam hidup kita. Apa? Hidup tak dak target!?

Start - Thinking - Doing - Keep doing !

Target..target..ke mana kita lepasni? apa nak buat lepasni? Ingat. Semua susah. Sebab naluri manusia nak senang dan mudah jek. Tapi tak susah kalau u guys start to thinking and do it better! Iza bagi semangat untuk diri iza sebenarnya sebab iza dah tersungkur tak lama dulu. Akhirnya, iza bangkit dan mula semula perjalanan hidup yang berbaki yang penamatnya, yang hakiki ialah hari akhirat. Yap! Hari akhirat guys.

Sepi? Oh..iza ada alasan iza tersendiri.

Bila iza sepi kan...iza duduk diam, iza merenung diri dan ketenangan akan datang. Kekuatan yang terbina tak mudah, ketenangan yang datang tak senang bergolek depan mata macam tu jek dan bibir tak pantas melakar senyuman. Tapi bila iza paksa diri iza untuk kembali rise & shine iza perlu bertenang. Yap! Memang iza ada masalah la hampa...tapi doa banyak2..

''Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan dan Engkau menjadikan yang susah itu mudah apabila Engkau menghendakinya''

Pegang dengan janji Allah, percaya dan yakin dalam hati hanya Allah. Allah tadbirkan hidupku..Amin! :)

Kadang2..nak juga feeling2..almaklum lah iza dah on the way ke umur 2.. an tuuut ! hihiks Sekian, sehingga papan kekunci berketuk lagi untuk entri sharing caring gitu...daaaa ! wassalam ! ;) Kenyit mata!

Episod 2 ini telah dikarang pada 17 april 2014

No comments :